vineri, 27 martie 2009

Be-he-he!


Acum, dupa ce ai vazut ce pot face niste super oi (si nu cele ale lui Gigi Becali sau hibridul oaie romaneasca + oaie europeana), ce va gandi capusorul tau?

"oau, suuuuper/ ce dragut, fata/ foarte tare/ ce super crazy tipi - sau alte exclamatii de genul si, mai apoi - trebuie sa le arat asta si prietenilor mei!"

Acesta este mecanismul clasic, pe care se bazeaza campaniile de marketing viral. Evident, orice mesaj/campanie/clip/imagine devine viral, abia in momentul in care creierasul tau, lovit de naivitate, va simti ca vrea sa faca un gest altruist (pentru satisfactia ego-ului propriu) si sa le trimita si prietenilor tai minunea, sa vaza si ochii lor ceva. Dar, sa nu ma intelegeti gresit, nu am spus ca naivitatea este un lucru rau, este chiar baza societatii noastre consumeriste, dar si acel stand by necesar oricarui om. Naivitatea e un lucru bun, atat pentru noi, cat si pentru prietenii nostri, dar mai ales, si in special, pentru marketerii inteligenti. Pana la urma ce e rau in bucuria unui copil care a gasit o scoica pe plaja si vrea sa le o arate prietenilor?

Partea buna e ca scopul in sine al viralului cu pricina nu este de a ne pacali in mod gratuit (asa cum a facut campania din Australia la Witchery - afla mai multe de aici http://adnotes-tony.blogspot.com/2009/01/jacket-that-blew-up-in-clients-face.html . Adica pretty lame, sa nu ai nici o idee, si sa ai doar un bun start, ca mai apoi s-o dai in lambada/mahala. Cand se incinge tigaia, nu stingi focul, ci abia atunci incepi sa gatesti. Inchid acum o lunga paranteza :)

Si iata cum un viral bun genereaza interes offline.


Niciun comentariu: